Torrada amb Oli d'Oliva Arbequina Verge Extra DOP Les Garrigues, Torró d'Agramunt, cremós de Formatge Urgelia i Pera de Lleida - DOP les Garrigues

Torrada amb Oli d’Oliva Arbequina Verge Extra DOP Les Garrigues, Torró d’Agramunt, cremós de Formatge Urgelia i Pera de Lleida

recepta dop

Ingredients

  • IGP Pa de pagès Català
  • DOP Les Garrigues Oli d’Oliva Arbequina Verge Extra
  • DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya
  • IGP Torró d’Agramunt
  • DOP Pera de Lleida
  • Nata líquida

Elaboració

  1. Laminarem el pa de pagès d’1 cm de gruix aproximadament i el fornejarem fins a obtenir-ne el punt de torrat desitjat. A 180 °C uns 5 minuts.
  2. Triturarem el torró d’Agramunt amb l’ajuda d’un robot de cuina, aconseguint així, pols de torró.
  3. Fondrem el formatge Urgèlia amb la nata líquida. Amb l’ajuda d’una batedora aconseguirem una barreja homogènia i ho deixarem refredar, així tindrem un cremós de formatge Urgèlia.
  4. Pelarem i tallarem la pera en daus d’1,5 cm aproximadament. Amb l’ajuda d’una bossa al buit impregnarem els daus amb un almívar, aconseguint així una pera en almívar en fred.
  5. Introduirem l’Oli d’Oliva Arbequina Verge Extra DOP Les Garrigues a dins d’unes pipetes.
  6.  Finalment, passarem al muntatge de la tapa. Sobre la torrada de pa hi posarem la pols del torró. A sobre, hi afegirem tres daus de pera i tres punts del cremós de formatge. Acabarem la tapa punxant la pipeta d’oli a la torrada perquè el puguis ficar a sobre just abans de menjar-s’ho.

 

Aquesta entrada va ser publicada per la DOP Les Garrigues.